Buletin informativ : Informare actualizare sistem tarifar ABG 2021

Sistem tarifar pentru 2021 

Sistemele tarifare actualizate pentru serviciile noastre sunt publicate pe site-ul nostru web. Ne bucuram sa va informam ca avem un tarif unic pentru serviciul de certificare al producatorilor agricoli si costul orei de inspectie este redus pentru toti clientii nostri. Mai mult, apreciind recomandarile pe care le-ati adresat prietenilor sau partenerilor de afaceri despre ABG, am inceput un proiect numit „Clienti ABG care recomanda serviciile ABG – REDUCERE”, ceea ce inseamna ca pentru fiecare nou contract de inspectie semnat ca urmare a recomandarii dvs., puteti obtine o reducere, o singura data, conform listarii din sistemul tarifar, la urmatoarea factura emisa pentru dvs.. 

Va rugam sa acordati atentie ultimelor doua rubrici ale sistemelor tarifare (agricultura si procesare) - va stam la dispozitie daca aveti intrebari.

Reamintire fisa de inregistrare 

Reamintim tuturor clientilor care nu au inregistrat inca Fisa pentru 2021 ca termenul de depunere este 17 Mai pentru producatori si 15 Noiembrie pentru comercianti/procesatori/importatori/exportatori - va stam la dispozitie daca aveti intrebari. 

Eliberarea certificatelor de tranzactie 

Conform legislatiei nationale, Ordinul 895/2016, certificatele de tranzactie se elibereaza la data tranzactiei sau in maximum 30 de zile pentru operatorii care comercializeaza, in afara Romaniei, cantitati mai mari de 500 kg in cazul produselor agricole neprocesate si 100 kg in cazul produselor apicole si produselor agricole procesate.

Pentru obtinerea unui astfel de certificat, trimiteti o solicitare catre noi, care sa contina urmatoarele documente: 

 • copie a documentului de transport (BL: Bill of Lading (conosament): pentru transportul pe apa, CMR (scrisoarea de trasura): pentru transportul pe uscat, AWB: Airway Bill: pentru transportul cu avionul, aviz de însoțire a marfii, etc.), 

 • copie a facturii fiscale sau a unui document echivalent; 

 • alte documente necesare pentru Austria Bio Garantie GmbH Enzersfeld Sucursala Bucuresti, la solicitarea acestuia. 

Aceste documente trebuie sa includa denumirea clara a produselor, statutul lor ecologic cat si codul de referinta al organismului de control, numarul lotului si denumirea clara a destinatarului. Pentru produsele achiziționate de la operatori terti se vor pune la dispoziția Austria Bio Garantie GmbH Enzersfeld Sucursala Bucuresti si documentele de achizitie a lotului respectiv care sa contina atat certificatul de tranzactie, cat si documentul justificativ al furnizorului. 

Etapele parcurse pentru eliberarea unui CT sunt: 

 • Operatorul informeaza organismul de inspectie si certificare Austria Bio Garantie GmbH Enzersfeld Sucursala Bucuresti inainte ca tranzactia sa fie efectuata. 

 • Inspectorii Austria Bio Garantie GmbH Enzersfeld Sucursala Bucuresti, in prezenta responsabilului de la Directia Agricola Judeteana, preleveaza probe din lotul ce va fi comercializat si le trimite trimite spre analizare catre laboratoarele subcontractate de Austria Bio Garantie GmbH Enzersfeld Sucursala Bucuresti. 

Dupa finalizarea procesului pentru certificatul de tranzactie, raportul de analiza va fi emis si transmis clientului. Va rugam sa ne trimiteți aceste solicitari in timp util, astfel incat sa putem respecta emiterea acestuia in termenul prevazut de lege, in caz contrar clientul poate primi avertisment la urmatoarea inspectie. 

Modificarea Regulamentului (CE) nr. 1235/2008 din 23 decembrie 2020 

Informatii si modificarea textului Regulamentului (UE) 2020/2196 al Comisiei din 17 decembrie 2020 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1235/2008 de stabilire a normelor detaliate de punere in aplicare a Regulamentului (CE) nr. 834/2007 in ceea ce priveste regimul pentru importul de produse ecologice din tari terțe, puteti gasi la urmatorul link

Avem, de asemenea, mai multe proiecte interesante (cum ar fi un nou site web, digitalizarea) pe care le-am inceput in lunile anterioare si va vom informa in urmatoarele saptamani, la finalizare, printr-un alt buletin informativ! 

Constientizarea situatiei actuale 

Cu scopul de a contribui activ la reducerea posibilitatii de raspandire a pandemie si de a evita contactul si expunerea inutila a tuturor persoanelor implicate in afacerea dvs. si a companiei noastre, va informam ca digitalizarea va fi de asemenea utilizata si implementata atat in inspectii cat si in activitatea de certificare. Conform celor constatate, vom putea efectua inspectiile in acelasi mod ca in anul 2020. Pana in prezent, nu am luat la cunostinta despre vreun caz de imbolnavire/contractare a virusului in timpul unei inspectii efectuate, iar acest lucru ne face increzatori. 

Salutari, ramaneti sanatosi ! Echipa Austria Bio Garantie Romania